Algemene Voorwaarden
Artikel 1 Identiteit In2Connection(Business)
Adres: Heldergemstraat 122-2 9450 Haaltert
GSM: +32 478 946466
E-mailadres: vanessa@in2connection.be
Ondernemingsnummer: BE0524.783.559
Artikel 2 Toepasselijkheid
Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van In2Connection(Business) en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en klant met betrekking tot offertes, orderbevestigingen en overeenkomsten. Alle documenten worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht, met uitsluiting van internationale verdragen.
De tekst omtrent deze algemene voorwaarden wordt aan de klant elektronisch via url ter beschikking gesteld op de factuur. De algemene voorwaarden zijn tevens te raadplegen op de site van In2ConnectionBusiness.
Deze algemene voorwaarden primeren op de eventuele voorwaarden van de opdrachtgever, die toetreedt tot de algemene voorwaarden van “In2Connection(Business)” zonder enig voorbehoud en verzaakt aan zijn eigen algemene voorwaarden zelf wanneer deze bepalen dat zij primeren op de algemene voorwaarden van anderen.
Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van In2ConnectionBusiness kan niet van deze algemene voorwaarden worden afgeweken.
Artikel 3 Aanbod & overeenkomst
Het aanbod wordt via een overeenkomst meegedeeld aan de klant, dit kan in de vorm van een offerte gebeuren, het aanbod kan evenwel ook mondeling of via mailing geschieden. Er wordt melding gemaakt als trajecten onder een beperkte geldigheidsduur geschieden in de offerte en/of overeenkomst alsook op de factuur.
Het aanbod omvat een omschrijving van de aangeboden diensten qua HR consultancy en/of Business- & Loopbaancoaching.
Alle resultaten zijn afhankelijk van de eigen inspanningen van de klant.
De offertes van In2ConnectionBusiness zijn geheel vrijblijvend en niet bindend. De geldigheidsduur van een offerte bedraagt 15 kalenderdagen. Offertes worden pas bindend nadat zij door de opdrachtgever worden ondertekend voor akkoord en nadat In2ConnectionBusiness de order schriftelijk heeft bevestigd. Enkel de inhoud van de schriftelijke orderbevestiging bepaalt de inhoud van de overeenkomst. De aanvang van het desbetreffende project houdt de aanvaarding van de offerte door de opdrachtgever in. Indien bepalingen vermeld in de offerte afwijken van deze van de algemene voorwaarden, hebben de afwijkende bepalingen in de offerte voorrang op de algemene voorwaarden.
In2ConnectionBusiness kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor onvolledige of onjuiste opgave door de opdrachtgever van de facturatiegegevens.
Artikel 4 Contractovereenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
De ondernemer kan zich (binnen wettelijke kaders) op de hoogte stellen of de klant aan de betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Artikel 5 Recht tot ontbinding of herroeping
Binnen zeven werkdagen, te rekenen van de dag, die volgt op die van de ondertekening van dit contract, heeft de klant het recht om zijn opdracht te herroepen, op voorwaarde dat men In2Connection(Business) hiervan schriftelijk op de hoogte brengt. Elk beding waarbij de consument aan dit recht zou verzaken, is nietig. Wat betreft het in acht nemen van de termijn, is het voldoende dat de kennisgeving verstuurd wordt vóór het verstrijken ervan.
In2Connection(Business) mag de klant vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
Artikel 6 Prijs & betaling versus wanbetaling trajecten met online leeromgeving
De betaling dient te gebeuren uiterlijk 1 werkdag alvorens het traject van start gaat.
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW- tarieven.
Een traject van In2ConnectionBusiness omvat een looptijd van 1 jaar met actieve (online) ondersteuning gedurende zes maand. Afhankelijk van het gekozen traject behelst de (online) ondersteuning 14u (Advanced traject) en 2u binnen het Basic traject. Deze ondersteuning bestaat uit zowel digitale begeleiding als een beperkt aantal voorziene contactmomenten op kantoor. Er is steeds een fysieke kick-off voorzien van 2u op kantoor bij de cliënt, dit staat los van de 14u of 2u ondersteuning. Daarnaast krijgt de cliënt gedurende één jaar toegang tot het online leerplatform.
De toegang tot de online leeromgeving wordt onmiddellijk na ontvangst van betaling verstrekt. Om die reden is de volledige deelnameprijs integraal verschuldigd bij de start van het traject. Aangezien de cliënt na betaling direct toegang krijgt tot het programma en de voorbereidende kosten (zoals licenties, rechten en tijdsinvesteringen) reeds zijn gemaakt, is er geen recht op terugbetaling of gedeeltelijke kwijtschelding bij vroegtijdige stopzetting. Trajecten die in deze vorm worden aangeboden zijn ondermeer: “Vind en behoud je ideale medewerkers” en “Leadership voor ondernemers”.
Uitsluitend in zeer uitzonderlijke gevallen kan In2ConnectionBusiness toestaan dat het verschuldigde bedrag in twee termijnen wordt voldaan, mits het opmaken van één totaalfactuur. In dat geval blijft de tweede betaling onvoorwaardelijk verschuldigd binnen de overeengekomen termijn, ongeacht de voortgang van de cliënt of eventuele stopzetting van deelname. In2ConnectionBusiness behoudt zich het recht om bepaalde onderdelen of modules tijdelijk niet open te stellen of diensten op te schorten zolang de volledige betaling niet is ontvangen.
Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, bij gebrek aan tijdige betaling van de factuur zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling interesten verschuldig zijn vanaf de vervaldatum van de facturen tot op de datum van de algehele betaling. De voormelde interestvoet is deze die van toepassing is overeenkomstig de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. In2ConnectionBusiness heeft het recht om bij gebrek aan tijdige betaling van facturen de uitvoering van werken op te schorten tot op het ogenblik van volledige betaling.
Daarnaast is bij gebrek aan tijdige betaling van de factuur eveneens van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een bijkomende forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 10% op het verschuldigde factuurbedrag met een minimum van 125 EUR en een maximum van 2500 EUR, onverminderd het recht van In2ConnectionBusiness om haar buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, veroorzaakt door de niet- of laattijdige betaling, te bewijzen en de betaling ervan door te voeren. Bij laattijdige betaling worden alle openstaande facturen van rechtswege onmiddellijk opeisbaar, ondanks de door In2ConnectionBusiness eventuele toegestane betalingstermijnen.
De bepaling van artikel 7 houdt geen verzaking in van het recht van In2ConnectionBusiness om, in geval van wanbetaling, de ontbinding van de overeenkomst met schadevergoeding te vorderen. Indien de ontbinding van de overeenkomst ten laste wordt gelegd van de opdrachtgever, is de opdrachtgever een forfaitaire schadevergoeding van 35% van het totaalbedrag van de overeenkomst verschuldigd, dit onverminderd het recht van In2ConnectionBusiness om een hogere schadevergoeding te vorderen bij bewijs van hogere schade.
Artikel 7 Levering en uitvoering
De ondernemer zal de geaccepteerde diensten met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen starten, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet binnen deze termijn kan gestart worden door In2Connection(Business) kan, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
Samenwerking met meerdere ondernemingen binnen dezelfde sector
In2ConnectionBusiness werkt in het kader van het traject “Vind en behoud je ideale medewerkers” mogelijks gelijktijdig voor meerdere ondernemingen binnen eenzelfde sector en/of regio. Elke onderneming wordt geacht hiermee akkoord te gaan bij aanvang van de samenwerking. Een concurrentiebeding is niet van toepassing.
In het geval dat eenzelfde kandidaat solliciteert of spontaan wordt voorgesteld bij meerdere ondernemingen waarvoor In2ConnectionBusiness actief is, behoudt In2ConnectionBusiness zich het recht voor om de kandidaat uitsluitend te begeleiden binnen het traject van de eerste onderneming waarvoor de kandidaat zich kenbaar maakte of actief gescreend werd. Dit om belangenvermenging en vertrouwensconflicten te vermijden.
In samenspraak met de kandidaat en betrokken ondernemingen kan hiervan in specifieke gevallen worden afgeweken, mits wederzijds schriftelijk akkoord.
Artikel 8 Duurtijd, opzegging & verlenging van trajecten met online leeromgeving
De duurtijd wordt steeds bepaald in het kader van het voorgestelde traject. Door akkoord op de overeenkomst en/of betaling van de factuur volledig of gedeeltelijk gaat de klant akkoord met de voorgestelde duurtijd. Verlenging van diensten van bepaalde duur kunnen nooit stilzwijgend tot stand komen, doch steeds in onderling overleg.
Een traject van In2ConnectionBusiness omvat een looptijd van 1 jaar met actieve (online) ondersteuning gedurende zes maand. Afhankelijk van het gekozen traject behelst de online ondersteuning 14u (Advanced traject) en 2u binnen het Basic traject. Deze ondersteuning bestaat uit zowel digitale begeleiding als een beperkt aantal voorziene contactmomenten op kantoor. Er is steeds een fysieke kick-off voorzien van 2u fysiek op kantoor bij de cliënt, deze staat los van de 14u en 2u begeleiding. Daarnaast krijgt de cliënt gedurende één jaar toegang tot het online leerplatform. Trajecten die in deze vorm worden aangeboden zijn ondermeer: “Vind en behoud je ideale medewerkers” en “Leadership voor ondernemers”.
Artikel 9 Klachtenregeling
Op straffe van nietigheid dient elke klacht via aangetekend schrijven te gebeuren binnen de 7 kalenderdagen na levering van diensten. Elke factuur die binnen 7 kalenderdagen niet betwist werd, wordt beschouwd als zijnde aanvaard. De betalingsverplichting van de opdrachtgever wordt niet opgeschort door het indienen van een zelf klaarblijkelijk gegronde klacht. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders wordt vermeld bij de betaling, worden betalingen steeds toegerekend op de oudste openstaande factuur.
Een klacht vervalt automatisch indien de opdrachtgever het werk van In2ConnectionBusiness heeft aangepast of laten aanpassen. De klacht vervalt eveneens als de opdrachtgever wenst dat In2ConnectionBusiness een bepaalde, bedrijfsspecifieke terminologie gebruikt zonder een volledige terminologielijst aan In2ConnectionBusiness te hebben bezorgd.
Bij de ondernemer van In2ConnectionBusiness ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
De klant dient de ondernemer van In2ConnectionBusiness in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgische recht van toepassing.
Klachten of betwistingen dienen steeds rechtstreeks en schriftelijk te worden gemeld bij In2ConnectionBusiness, op het volgende adres: Heldergemstraat 122-2 te 9450 Haaltert.
Voor alle betwistingen over de totstandkoming, geldigheid, interpretatie en uitvoering van diensten, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk Arrondissement Oost – Vlaanderen afdeling Aalst- Dendermonde van toepassing.
Artikel 10 Overmacht & ziekte
In2Connection(Business) is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht & ziekte.
Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in e- mail verkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde.
Artikel 11 Beroepsgeheim
In2ConnectionBusiness is gebonden aan het beroepsgeheim. Dit houdt in dat de identiteit van de opdrachtgever, de inhoud van bedrijfsspecifieke teksten en cursusteksten niet mogen vrijgegeven worden. In2ConnectionBusiness heeft echter de toelating om in zijn commerciële communicatie, ondermeer op de website en via sociale netwerken, te vermelden dat hij voor de opdrachtgever werkt.
Artikel 12 Faillissement opdrachtgever
In geval van faillissement of gerechtelijk akkoord onder WCO van de opdrachtgever heeft In2ConnectionBusiness het recht om onmiddellijk een einde te stellen aan de overeenkomst zonder dat zij hiervoor gehouden kan zijn tot betaling van enige schadevergoeding.
Artikel 13 Auteursrecht en intellectuele eigendomsrechten
De intellectuele eigendomsrechten met inbegrip van het auteursrecht, van de trainingen en online leeromgevingen behoren toe aan In2ConnectionBusiness. Het materiaal dat In2ConnectionBusiness ontwikkelt met het oog op de trainingen en trajecten, mag door de opdrachtgever enkel aangewend worden voor intern gebruik, doch blijf de intellectuele eigendom van In2ConnectionBusiness. Indien schendingen worden vastgesteld, zal de opdrachtgever worden aangesproken tot vergoeding van de schade.
Artikel 14 In company training/coaching van medewerkers
Annulatie van trainingen en/of coaching dienen steeds schriftelijk te gebeuren via volgend emailadres: vanessa@in2connection.be. Bij annulatie van de training of coaching meer dan 24 uur op voorhand, mag deze les zonder kosten opnieuw worden ingepland. Bij opleidingen of coaching op maandag, dient de opdrachtgever ten laatste vrijdagvoormiddag (voor 12u) te annuleren. In alle andere gevallen zal deze opleiding of coaching beschouwd worden als opgenomen en is de opdrachtgever 100% van de overeengekomen prijs verschuldigd.
In2ConnectionBusiness werkt met een doorlooptijd, zijnde de periode waarin alle sessies van een cursus dienen ingepland te worden. Deze doorlooptijd mag door de opdrachtgever met maximum 20% overschreden worden. Trainingen die niet binnen de maximale doorlooptijd zijn opgenomen, worden volledig gefactureerd. Ook indien de opdrachtgever deze opleiding definitief annuleert, zal de opdrachtgever 100% van de overeengekomen prijs verschuldigd zijn.
Indien een cursist een opleiding niet afmaakt, kan de opdrachtgever de resterende uren overdragen naar een andere cursist. Dit dient te gebeuren binnen de 14 kalenderdagen nadat In2ConnectionBusiness op de hoogte werd gesteld van deze stopzetting. De nieuwe cursist dient eveneens hetzelfde doel na te streven met het volgen van de opleiding (dezelfde taal, dezelfde inhoud). Mededeling van het voormelde dient steeds schriftelijk te gebeuren, per mail aan vanessa@in2connection.be.
Indien de cursus op vraag van de opdrachtgever aan meerdere cursisten tegelijk gegeven wordt, dan zal de stopzetting van de opleiding van één of meerdere van deze cursisten geen aanleiding geven tot vermindering van de overeengekomen totaalprijs.
Een extra cursist toevoegen kan enkel na schriftelijk akkoord van In2ConnectionBusiness en onder de volgende voorwaarde: maximum tot 20% van de doorlooptijd verstreken is. Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor een extra deelnemer (overeenkomstig de bijzondere bepalingen hieromtrent in de offerte). Een niveaubepaling dient aan te tonen dat het niveau van de nieuwe cursist geschikt is om aan de opleiding deel te nemen.
In de offerte is cursusmateriaal vervat. Training gebeurt in company bij de opdrachtgever. Op de offerte staat steeds de exacte locatie vermeld. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het ter beschikking stellen van een naar behoren uitgerust leslokaal. Indien de opdrachtgever de training naar een andere locatie wenst te verplaatsen, dient dit in overleg met In2ConnectionBusiness te gebeuren. De uitkomst van dit overleg dient schriftelijk door beide partijen te worden goedgekeurd.
In2ConnectionBusiness stelt alles in het werk opdat de opdrachtgever zijn doelstellingen haalt in het kader van een training. De individuele cursisten blijven echter de enige verantwoordelijken voor hun eigen resultaten.
In2Connection kan niet aansprakelijk gesteld worden als door overmacht bepaalde diensten/trainingen niet volgens de planning kunnen worden voorzien.
Laatst bijgewerkt op 4 december 2024.
